داوری و میانجیگری یکی از مهم ترین شیوه‌های دوستانه حل اختلاف است که اختلافات را در خارج از دادگاه‌های دولتی به صورت خصوصی و محرمانه و هم‌چنین به طور سریعتر و ارزان‌تر نسبت به دادگاه‌های دولتی حل و فصل می‌ کند. جلسات رسیدگی و حل و فصل اختلاف در میانجی‌گری مطابق با اراده طرفین جریان می‌یابد و توانایی و شخصیت میانجی و به ویژه تمایل و خواست طرفین به حل و فصل اختلاف مهمترین عامل در موفقیت شیوه میانجی‌گری و انعقاد موافقت‌نامه حل و فصل می‌باشد. می‌توان با بهره‌گیری بیشتر از میانجی‌گری، بخش مهمی از اختلافات را خارج از دادگاه‌های دولتی حل و فصل کرد و از تراکم دعاوی در دادگاه‌ها کم کرد.

وساطت و شفاعت

داوری و میانجیگری یا به عبارت دیگر، وساطت و شفاعت، یکی از روش های حل اختلاف است که در آن یک شخص ثالث به نام میانجی به طرفین اختلاف در رسیدن به توافق کمک می کند. میانجیگری ممکن است به توافق طرفین نیانجامد و بی نتیجه بماند، در صورت موفقیت در دستیابی به توافق نیز مفاد آن معمولا از سوی خود طرفین تعیین شده است. طرفین اختلاف ممکن است کشورها، سازمان ها، گروه ها، افراد و یا هر شخص دیگری باشند که میانجیگری منفعتی را برای آنان در پی خواهد داشت.

آنان می بایست میانجی را شخصی بی طرف بدانند. میانجیگری، در موضوعات مختلف مورد اختلافی کاربرد دارد، از جمله؛ مسائل تجاری، حقوقی، دیپلماتیک، کاری و خانوادگی. در میانجیگری، برخلاف داوری و ارزیابی کارشناس، پذیرش نظر شخص ثالث برای طرفین الزامی نیست. بلکه کار میانجی فراهم آوردن امکان مذاکره طرفین و کشف دقیق موارد اختلاف و رسیدن آن ها به بهترین راه حل ممکن است. میانجیگری بیشتر در اختلافات پیچیده ای که نیاز به گفتگوی غیر رسمی طرفین دارد، مفید است.

چرا موسسه حقوقی و کیفری و داوری فرشاد بالاپور

زیرا که شما در این موسسه حقوقی و کیفری و داوری بهره‌مند خواهید شد از:

وکلای با تجربه

شما می توانید با بهره گیری از وکلای با تجربه و اساتی علم حقوق از راهنمایی های دقیق در رابطه با پرونده قضایی خود بهره مند شوید.

مشاوره رایگان

گروه وکلای فرشاد بالاپور آمادگی ارائه مشاوره رایگان به شما هموطنان عزیز را دارد.

پشتیبانی سریع

ما همه مسیرهای ممکن را برای ارتباط هر چه بهتر و سریعتر شما عزیزان با کارشناسان و وکلای با تجربه‌مان فراهم کرده‌ایم تا از ساده‌ترین مسیرها بتوانید پیگیر پرونده قضایی خود باشید.

دستمزد

حق الوکاله معقول و مطابق تعرفه وکلای دادگستری مصوب سال 1399

شما در چه مواردی می توانید از خدمات میانجیگری و داوری مجموعه ما بهره مند شوید:

1-داوری و میانجیگری در امور مربوط به اختلافات مالی

2-داوری و میانجیگری در امور دعاوی خانواده با حضور وکلای متخصص

3-داوری و میانجیگری در اختلافات فی مابین شرکتها و سهامداران و مدیران

4-داوری و میانجیگری در اختلافات ناشی از قراردادها ئ تعهدات و معاملات

5- داور ی و میانجیگری در اختلافات فی مابین مدیران استار تاپ و سرمایه گذاران و غیره…

چرا میانجیگری را انتخاب کنیم؟

  • صرفه جویی در زمان
  • صرفه جویی در وقت
  • صرفه جویی در هزینه
  • رفع کدورت های احتمالی

برخی از فعالیت های ما

گروه وکلای فرشاد بالاپور با بیش از 10 سال تجربه در رفع مشکلات قضایی شما هموطنان عزیز از طریق میانجیگری، با نوجه به روش مذاکره منحصر به فرد خود، شما را در نیل به اهدافتان یاری می‌نماید.

میانجیگری که در قانون استفاده می‌شود یک شکل جایگزین حل اختلاف (ADR)است، یکی از راه‌های حل و فصل اختلافات بین دو یا چند طرف معامله با عوامل به هم پیوسته است. به طورمعمول شخص سوم، (میانجی) به طرفین برای رسیدن به یک توافق کمک می‌کند. منازعه کنندگان می‌توانند در دامنه‌های متنوعی از جمله: تجارت، دیپلماسی، مسائل کاری، جامعه و مسائل خانوادگی از میانجی استفاده کنند. به طور گسترده واژه «میانجیگری» به هر موردی که در آن یک شخص سوم کمک می‌کند تا دیگران به توافق برسند، اشاره دارد. میانجی گری به صورت خاص، اغلب دارای یک ساختار، زمانبندی و پویایی است که «مذاکرات عادی» از آن بی بهره‌اند. این فرایند خصوصی و محرمانه است و به صورت قانونی اجرا می‌شوند. مشارکت در آن اغلب به صورت داوطلبانه است. میانجی به عنوان یک سوم شخص بی‌طرف عمل کند و بیشتر تسهیل گر است تا هدایت کننده. میانجی از تکنیک‌های مختلفی برای بازکردن یا بهبود گفتگو بین منازعه کنندگان بهره می‌برد و هدفش کمک به طرفین برای رسیدن به توافق است؛ که بیشتر به مهارت و آموزش دیدگی میانجی وابسته است. میانجی‌گری یکی از مهم ترین شیوه‌های دوستانه حل اختلاف است که اختلافات را در خارج از دادگاه‌های دولتی به صورت خصوصی و محرمانه و هم‌چنین به طور سریعتر و ارزان‌تر نسبت به دادگاه‌های دولتی حل و فصل می‌ کند. جلسات رسیدگی و حل و فصل اختلاف در میانجی‌گری مطابق با اراده طرفین جریان می‌یابد و توانایی و شخصیت میانجی و به ویژه تمایل و خواست طرفین به حل و فصل اختلاف مهمترین عامل در موفقیت شیوه میانجیگری و انعقاد موافقت‌نامه حل و فصل می‌باشد. می‌توان با بهره‌گیری بیشتر از میانجیگری، بخش مهمی از اختلافات را خارج از دادگاه‌های دولتی حل و فصل کرد و از تراکم دعاوی در دادگاه‌ها کم کرد. میانجیگری از شیوه های پرکاربرد «آی. دی. آر» محسوب می شود و همانند داوری و سایر شیوه های «آی. دی. آر» ارجاع اختلاف به میانجیگری و شروع کار میانجی براساس توافق طرفین می باشد. هر چند که همانند داوری امروزه از میانجیگری اجباری یا الزامی نیز جهت حل اختلاف صحبت به میان آورده می شود که طرفین باید بیش از مراجعه به دادگاه در پاره ای از اختلافات ابتدا به میانجیگری رجوع نموده و در صورت عدم حصول نتیجه به دادگاه مراجعه نمایند. تفاوت روشن میانجیگری با داوری این است که برخلاف داوری که در آن رأی داور الزام آور است و همانند رأی دادگاه بدون رضایت یکی از طرفین (محکوم علیه ) نیز به موقع اجرا گذاشته می شود نظر میانجیگر برای طرفین اختلاف الزام آور نیست و طرفین می توانند نظر میانجیگر را رد نمایند و نظر پیشنهادی میانجیگر تنها با توافق و رضایت طرفین قابل اجرا می باشد. به همین دلیل میانجیگر را همانند قابله ای دانسته اند که پس از شنیدن و ارزیابی دیدگاهها و ادعاهای طرفین و تشکیل جلسات و مذاکره با طرفین نهایتا راه حلی را پیشنهاد می کند که برای هر دو طرف قابل پذیرش باشد. میانجیگری نیز مانند داوری لازم نیست که در چارچوب یک مؤسسه صورت گیرد اما اغلب میانجیگری ها در چارچوب مؤسسات خاصی که در زمینه میانجیگری فعالیت می کنند و مطابق با مقررات مؤسسه صورت می گیرد.

    مشاوره رایگان دریافت کنید